Inzameling spullen voor cliënten

We horen dat veel patiënten/cliënten het lastig vinden om hun dag door te komen. We hebben via de site www.ggzfriesland.nl/leukvoorthuis veel tips gegeven over wat ze thuis kunnen doen, maar daarnaast zijn ook spullen nodig! Daarom zijn wij  een inzamelingsactie gestart om hen daarvan te voorzien (dit allemaal natuurlijk met de hygiënevoorschriften, veiligheid in act genomen en in overleg met het RIVM). Bij deze roepen we jullie hulp hiervoor in!
 
Heb je nog spullen liggen waar een ander thuis wat aan heeft om de tijd te verdrijven? Lever ze dan in bij de MindUp-reactivering bij jou in de buurt.

Je kunt spullen inleveren op de volgende locaties: 

Leeuwarden
Marshallweg 9
8912 AC Leeuwarden
 
Heerenveen
Uhlweg 5a
8441 AG Heerenveen
Franeker (de Stipe)
Burg. J. Dijkstraweg 6
8801 PG Franeker
 
Sneek
Tingieterstraat 16
8601 WJ Sneek
Dokkum
Hogedijken 18-3
 9101 WV Dokkum
Drachten (Adverium)
Lavendelheide 21
9202 PD Drachten


Buiten of vlakbij de deur is een doos cq. plaats waar je het in kunt leveren. Dit is zo georganiseerd dat je het snel en gemakkelijk kunt brengen zonder (teveel) contact met anderen.  Spullen waar je aan kunt denken, zijn:

·         Boeken
·         Tijdschriften
·         Spelletjes
·         Spelboeken
·         Puzzels
·         Teken / schilder spullen
·         Knutsel spullen
·         Diamond painting
·         Dvd’s
·         Cd’s

LET OP: graag wel echt bruikbare spullen, dus geen incomplete puzzels en dergelijke

Trajectbegeleiders over de gehele provincie zijn opgetrommeld om dit in hun werk gebied te organiseren. Maar hoor jij signalen van cliënten dat zij behoefte hebben aan iets en is daar geen trajectbegeleider aan gekoppeld? Neem dan contact op met de trajectebeleider uit je regio. Als je niet weet wie dit is, neem dan contact op met één van ons (Tjarda of Alianne, contactgegevens onderaan dit bericht) en vermeld duidelijk je werklocatie. Wij zetten het dan verder uit.

Werk je bij Kinnik?
Voor kinderen hebben we al best veel spullen. Ben je werkzaam voor Kinnik en heb jij patiënten/cliënten die thuis wat kunnen ontvangen? Neem dan ook contact op met Tjarda of Alianne (contactgegevens onderaan dit bericht) dan overleggen we hoe we de spullen bij jullie krijgen.

Afstand en veiligheid
We hebben om de veiligheid gedacht van de medewerkers en  patiënten/cliënten door de inleverpunten zo veel mogelijk buiten of in ieder geval vlakbij de deur van MindUp-locaties te doen. Zo zal er daar zo weinig mogelijk contact zijn. De trajectbegeleiders hebben een stappenplan ontvangen hoe ze dit voor hunzelf en de client/patient veilig kunnen doen. Dit stappenplan heeft het RIVM goed gekeurd.
 
Vragen? Laat het ons weten:
Alianne Nijolt (Alianne.Nijholt@fact-plus.nl)
Tjarda Kijlstra (Tjarda.Kijlstra@fact-plus.nl)

Direct hulp nodig?