Praktische informatie

Een kritische vraag, ontevreden of een klacht?

GGZ Friesland zet zich in voor goede zorg, die aansluit bij wat u nodig heeft. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent. Bijvoorbeeld omdat u vindt dat uw behandelaar u niet prettig behandelt. Of omdat u het oneens bent met een beslissing.

Het is belangrijk dat u ons dat zo snel mogelijk vertelt, zodat we samen met u naar een oplossing kunnen zoeken. Zo voorkomt u dat uw onvrede steeds groter wordt. Wij horen bovendien graag wat beter kan. Niet alleen cliënten, maar ook familie en naasten kunnen hun klachten kenbaar maken.

Lees meer over hoe u een klacht kunt indienen en wie u daarbij kan ondersteunen.

Kosten

De behandeling en begeleiding van GGZ Friesland wordt vergoed door uw zorgverzekeraar, het zorgkantoor of uw gemeente. Het kan zijn dat (een deel van) uw eigen risico wordt verrekend, tenzij u dat al hebt betaald voor het ontvangen van andere zorg. In sommige gevallen dient u een eigen bijdrage te betalen. De hoogte daarvan hangt af van uw inkomen, leeftijd en gezinssituatie. 

Bekijk het overzicht met de kosten voor geestelijke gezondheidszorg.

Wachttijden

Met de zorgverzekeraars hebben we afgesproken dat we binnen vier weken een intakegesprek met een patiënt hebben en dat we binnen tien weken na dat gesprek starten met de behandeling. Dat noemen we de treeknormen. Die gelden voor alle zorgaanbieders. De wachttijd hangt dus niet af van de zorgverzekeraar.

Bekijk de actuele wachttijden.

Afspraken met zorgverzekeraars

Bekijk hier met welke zorgverzekeraars wij een contract hebben voor 2023.
Bekijk hier met welke zorgverzekeraars wij een contract hebben voor 2024. 

Direct hulp nodig?