Organisatie

De patiënt staat bij ons centraal. Dat is ook te zien in onze organisatiestructuur. De patiënt staat bovenaan het proces, samen met de familie en de behandelaar. Daaronder vallen alle teams van GGZ Friesland, die onderverdeeld zijn in een aantal verschillende divisies.

Iedere divisie heeft twee directeuren, namelijk een algemeen directeur en een directeur behandelzaken. Deze directeuren worden aangestuurd door onze tweekoppige Raad van Bestuur. Deze raad bestaat uit Timo de Grefte (voorzitter Raad van Bestuur) en Ton Dhondt (lid Raad van Bestuur). Zij leggen verantwoording af aan de Raad van Toezicht. De Raad van Toezicht ziet toe op het functioneren van het bestuur en beoordeelt de leden van de Raad van Bestuur.

>>> Bekijk hier het organogram van GGZ Friesland en al haar onderdelen <<<

Het bestuur van GGZ Friesland bestaat uit het directieteam, de Raad van Bestuur en de Raad van Toezicht.

Directieteam

De teams van GGZ Friesland worden aangestuurd door het directieteam. Iedere divisie heeft twee directeuren, namelijk een algemeen directeur en een directeur behandelzaken. Daarnaast maken de secretaris Raad van Bestuur, Geneesheer-Directeur, Directeur Zorgverkoop en Alliantiebeheer, A-opleider, Directeur Financiën, Manager Marketing, Communicatie & Innovatie, Manager Informatiemanagement, Manager HR en Directeur Servicebedrijf ook deel uit van het directieteam. 

Raad van Bestuur

De algehele leiding van de stichting GGZ Friesland is in handen van de Raad van Bestuur (RvB). Deze raad bestaat uit Timo de Grefte (voorzitter Raad van Bestuur GGZ Friesland) en Ton Dhondt (Lid Raad van Bestuur GGZ Friesland). De RvB maakt op provinciaal niveau de strategische keuzes en zorgt voor afstemming. De RvB legt verantwoording af aan de Raad van Toezicht.

Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht ziet toe op het functioneren van het bestuur en beoordeelt de leden van de Raad van Bestuur. 

Bekijk de samenstelling van de Raad van Toezicht inclusief de hoofd- en nevenfuncties van de leden en de nevenfuncties van de Raad van Bestuur.

Gehele directieteam


Timo de Grefte - Voorzitter Raad van Bestuur
Ton Dhondt -  Lid Raad van Bestuur
Veronica Kooij - Secretaris Raad van Bestuur
Houkje Tamsma - Geneesheer-directeur
Jelke Sloterdijk - Manager Zorgverkoop en Alliantiebeheer
Michiel Morshuis - Directeur behandelzaken divisie Urgent & Intensief
Marina Verwijs - Algemeen directeur divisie Behandeling & Genezing, Urgent & Intensief en Kinnik, kind- en jeugd GGZ
Tom van der Schoot - Directeur behandelzaken divisie Behandeling & Genezing en Expertisecentrum Psychiatrie en licht verstandelijke beperking
Paul Mutsaers - Algemeen directeur divisie Herstel & Behandeling en Van Andel Ouderenpsychiatrie
Olaf Galisch - Directeur behandelzaken divisie Herstel & Behandeling en Van Andel Ouderenpsychiatrie
Douwe Weening - Algemeen directeur MindUp
Monique Menger - Directeur Zorg MindUp
Ernst Horwitz - A-opleider & psychiater
Ronald Bruins - Directeur Financiën
Louwra van Leest - Manager Marketing, Communicatie & Innovatie
Hielko Ophoff - Manager Informatiemanagement
Bart Elderhorst -  Directeur Servicebedrijf en Bouw
Daniëlle Cappetti - Manager HR

Jaarverslag

Ieder jaar brengt GGZ Friesland een jaarverslag en een jaarrekening uit waarin de organisatie verantwoording aflegt over het gevoerde beleid in het afgelopen jaar.

Bekijk hier het Verslag Raad van Toezicht 2020 en het Jaarverslag 2020.

    ANBI
    GGZ Friesland is erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat voor giften, legaten en erfstellingen voor zowel jou (gever) als ons (ontvanger) bepaalde belastingvoordelen hangen. Hieronder vind je alle gegevens met betrekking tot de ANBI-status, zoals ook wettelijk voorgeschreven:

    GGZ Friesland is constant bezig om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Hiervoor is de mening van de cliënt en zijn of haar familieleden erg belangrijk.

    Kwaliteit van de zorg

    Sinds 2007 wordt de kwaliteit van zorg getoetst volgens de HKZ-normering. Het HKZ-certificaat dat GGZ Friesland heeft, toont aan dat de kwaliteit van de organisatie getoetst is aan normen die speciaal voor de zorgsector zijn ontwikkeld. Daarnaast is GGZ Friesland een NEN 7510 en ISO 27001 gecertificeerde ggz-instelling. Deze norm bestaat uit het waarborgen van de beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van alle informatie ten behoeve van verantwoorde zorg voor patiënten.

    Ook zijn alle aanbieders van ggz in de Zorgverzekeringswet sinds 1 januari 2017 verplicht om een kwaliteitsstatuut te hebben. Zorgaanbieders, belangenbehartigers van patiënten, beroepsgroepen in de ggz en zorgverzekeraars hebben daarvoor een model kwaliteitsstatuut ggz opgesteld. Dit beschrijft wat zorgaanbieders moeten regelen op het gebied van kwaliteit en verantwoording om binnen de Zorgverzekeringswet curatieve ggz te mogen verlenen.

    Lees hier het kwaliteitsstatuut van GGZ Friesland

     

      Direct hulp nodig?