Een vraag of klacht? Geef het door
Wij zetten ons als GGZ Friesland in voor goede zorg. Zorg die aansluit bij wat jij nodig hebt. Toch kan het zijn dat je niet helemaal tevreden bent. Je bent het bijvoorbeeld het niet eens met een beslissing. Of je vindt dat je behandelaar je niet goed helpt.
Het is belangrijk dat je ons zo snel mogelijk laat weten als er iets niet goed verloopt. We zoeken dan samen naar een oplossing. Zo voorkom je dat je onvrede steeds groter wordt. Wij horen bovendien graag wat we beter kunnen doen. Niet alleen van patiënten, maar ook van familie en naasten. Je kunt je klacht of onvrede op verschillende manieren doorgeven.
Dit kun je doen
We raden je aan om eerst met de medewerker zelf te praten. Meestal is een klacht met een gesprek goed op te lossen. Als dit niet genoeg is, zijn er verschillende manieren waarop je een klacht kunt doorgeven. Hoe je dit doet en wie je daarbij helpt, lees je in de folder ‘Een kritische vraag, ontevreden of een klacht?’.
Gaat je vraag of klacht over privacy? Hoe GGZ Friesland met jouw gegevens omgaat? Of heb je een vraag voor onze functionaris gegevensbescherming? Kijk dan op de privacy pagina.
Formulieren
Contact
Klachtenfunctionaris GGZ Friesland |
Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg |
Patiëntenvertrouwenspersonen (pvp) |
Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg Groningen |
Brian Rokette (locatie Leeuwarden, Franeker, Sneek, Workum) |
Regionale Klachtencommissie Wvggz Friesland |
Familievertrouwenspersoon (fvp) |
Burgerlijk recht |
Klachtencommissie voor patiënten en naasten |
Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd (Landelijk Meldpunt Zorg) |
Folders en reglementen
Beslissingen regionale klachtencommissie Wvggz Friesland
De Wet verplichte ggz schrijft voor dat we de beslissingen van de klachtencommissie publiceren. Hieronder kun je de beslissingen per jaar downloaden en bekijken.