GGZ Friesland Logo

Zoekformulier

Zoeken

Hoofdnavigatie

Hoofdnavigatie:


Kruimelpad

Op hierarchische volgorde, het laatste element is de huidige pagina


Veelgestelde vragen

Hoe activeer ik als patiënt het portaal?
U activeert het portaal zelf. Hiervoor heeft u uw geboortedatum nodig en een activatiecode die u heeft ontvangen van uw behandelaar van GGZ Friesland. Tijdens het activeren op mijn.ggzfriesland.nl wordt u namelijk gevraagd naar deze unieke activatiecode en uw geboortedatum. Daarna kunt u uw eigen e-mailadres, uw mobiele nummer en een wachtwoord invoeren.

Hebben alle patiënten toegang tot het portaal?
Nee, niet iedere patiënt heeft automatisch toegang tot het portaal. U heeft echter wel altijd recht op inzage in uw dossier. Het is aan de behandelaar en zijn team om hier een weloverwogen keuze in te maken. Er zijn ook patiënten die ervoor kiezen om geen gebruik van het portaal te maken.

Wat kunt u in het portaal doen?
Het portaal heeft op dit moment de volgende functionaliteiten:

  • Beveiligd berichtenverkeer met behandelaar.
  • Invullen van een dagboek en stemmingsmeter.
  • Invullen van een G-schema (kan gedeeld worden met de behandelaar).
  • Inzage in de rapportage, behandelplan, signaleringsplan en uitgaande brieven.
  • Invullen van RoQua vragenlijsten.
  • Toegang tot het kennisplein (documenten en links)

Daarnaast ziet u ook welke behandelaren betrokken zijn bij de behandeling en met wie u een zorgrelatie heeft.

Kan ik ook berichten en documenten versturen via het portaal?
U kunt berichten versturen naar de behandelaar. Het grote voordeel hiervan is dat dit gebeurt in een veilige omgeving. Ook kunt u een bijlage meesturen. Het bericht is alleen toegankelijk voor de geadresseerde behandelaar.

Krijg ik ook een notificatie wanneer ik iets wijzig in het portaal?
Op de homepagina staat naast ‘postvak’ een cirkel met daarin het aantal nieuwe berichten. Ook krijgt u een melding in uw mailbox.

Welke afspraken zijn er zichtbaar in de Agenda functie?
Alleen uw eigen gemaakte afspraken zijn zichtbaar.

Kan ik ook beeldbellen via het portaal?
Nee, dat kan (nog) niet. We zijn bezig om dit zo spoedig mogelijk toe te voegen aan het portaal.

Is er een soort Helpdesk om problemen met het portaal op te lossen?
Als u vragen heeft over de functionaliteit van het portaal dan kunt u bij uw behandelaar terecht.

Wat voor berichten kan ik sturen via het portaal?
Dit stemt u af samen met uw behandelaar. Het portaal is niet bedoeld om afspraken te wijzigen of voor crisissituaties.

Kan ik in verschillende portalen als ik bij meerdere instanties betrokken ben?
Alle portalen werken met hetzelfde systeem. Wanneer u bij GGZ Friesland in behandeling bent terwijl u woont bij MindUp, dan kunt u gewoon via beide portalen dezelfde gegevens inzien.
 

Heeft u nog andere vragen over het portaal? Vul dan onderstaand formulier in. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.