Projectmanagers bouw- en huisvesting

Geplaatst op: 08-10-2019 | Solliciteren voor: 21-10-2019

GGZ Friesland biedt op 12 locaties in Friesland professionele hulp aan mensen met ernstige psychiatrische problemen. Jaarlijks maken circa 22.000 mensen gebruik van de diensten. De focus ligt hierbij op het aansluiten bij de herstelvragen van patiënten, waarbij nauw wordt samengewerkt met naastbetrokkenen en ketenpartners. De visie op herstel is niet alleen herkenbaar in de manier waarop GGZ Friesland zorg biedt, maar is ook de basis voor de identiteit. GGZ Friesland heeft een ambitieuze agenda op het gebied van vastgoed waarbij sprake is van een groot aantal huisvestingsbewegingen.

De afdeling Vastgoed bestaat uit een strategisch vastgoedadviseur, is onderdeel van de afdeling Financiën en ondersteunt de directies bij het realiseren van haar ambities. Onderdeel van een goede zorg is ook een goede huisvesting. De komende jaren staan meerdere nieuwbouwprojecten gepland. Ten behoeve van uitbreiding zijn wij op korte termijn op zoek naar twee ervaren, communicatief sterke en doortastende collega's voor de functie van:

Projectmanagers bouw- en huisvesting
32 - 36 uur per week

De afgelopen tijd zijn in het Strategische Vastgoedplan de kaders en de ambities voor de komende jaren beschreven. Voor de kernlocaties Leeuwarden en Franeker is dit vervolgens uitgewerkt in een tweetal Masterplannen. De nadruk zal de komende jaren liggen op de uit de deze Masterplannen voortkomende projecten. Gezien de sterke groei van het aantal en de complexiteit van de projecten is een uitbreiding van het eigen team noodzakelijk. In de flexibele schil zal worden gewerkt met externe bureaus.

De projecten die in de plannen zijn beschreven bestaan voor het merendeel uit nieuwbouw­projecten. Hierbij zal een belangrijk deel van de portefeuille worden vervangen en zal onder- en bovengrondse infrastructuur op onze locatie in Franeker worden aangepakt. Tevens staan een enkele herhuisvestingsprojecten in huurlocaties in de planning.

De keuze is gemaakt om volgens het zogenaamde desing and build principe te gaan werken voor de nieuwbouw. Hierdoor zal de nadruk van de werkzaamheden liggen op het met de organisatie opstellen van een goed eisenpakket samen met een in voldoende mate van detail uitgewerkte functionele plattegrond.
 

Wat verwachten wij?

De projectmanager bouw- en huisvesting is alleen of samen met een collega verantwoordelijk voor een of meer projecten en zal deze ingezet worden als ondersteuner van de directie van het zorgonderdeel waarvoor wordt gebouwd. In opdracht van de directie wordt leiding gegeven aan een projectteam met medewerkers uit de zorg, het Servicebedrijf en zo nodig aangevuld met externe deskundigen. Bij iedere faseovergang zal worden gezorgd voor een rapportage en de benodigde besluitvorming. Je bent procesbegeleider gedurende het gehele project. Je bent de spil tussen de afdelingen en adviseurs zoals architecten en technisch adviseurs en andere (intern en extern) betrokkenen.
 

Wij vragen:

  • Je hebt een HBO+ werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een bouwkundige, facilitaire en/of technische projectorganisatie.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het begeleiden van afdelingen in de initiatief-, definitie- en ontwerpfase van bouwprojecten, met een omvang van minimaal 3 miljoen en je werkt binnen een zorginstelling, dan wel een commerciële organisatie, die zorginstellingen adviseert op dit gebied.
  • Je hebt een hoge organisatiesensitiviteit en bent goed in staat met belangentegenstellingen om te gaan en om draagvlak te creëren en te bevorderen.
  • Je kunt overzicht houden in complexe projectorganisaties en bent goed in staat om hoofd- van bijzaken te kunnen scheiden.
  • Je bent overtuigend, resultaatgericht en een verbinder.
  • Je bent een generalist en in staat om snel te schakelen tussen de verschillende niveaus die binnen een projectorganisatie bestaan.
  • Je beschikt over een sterk analytisch vermogen.
  • Je beschikt over zeer goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden en weet jouw professionele mening helder en overtuigend voor het voetlicht te brengen.
  • Je bent stabiel en in staat je aan te passen aan veranderende omstandigheden en vraagstellingen.
  • Je kunt goed samenwerken.

Naast de kerncompetenties van GGZ Friesland, te weten klantgerichtheid, samenwerken en resultaatgerichtheid, zijn voor deze functie de volgende competenties vereist: effectief communiceren, organisatiesensitiviteit en analytisch vermogen.
 

Wij bieden:

  • een uitdagende functie in een nieuw, gemotiveerd en enthousiast team;
  • een jaarcontract met kans op verlenging bij gebleken geschiktheid;
  • salaris conform FWG 60;
  • arbeidsvoorwaarden conform de CAO GGZ.
     

Informatie en sollicitatie:

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Ronald Bruins, directeur Financiën, telefoonnummer 06 - 83 49 00 43 of René Meijer, Strategisch vastgoedadviseur, telefoonnummer 06 - 12 92 99 87. Deze vacature wordt zowel intern als extern tegelijkertijd uitgezet. Bij gelijke geschiktheid op basis van opleiding, werkervaring en competenties hebben interne kandidaten voorrang. Je sollicitatie met actueel CV, onder vermelding van vacaturenummer CL19132, kun je vóór 21 oktober mailen naar vacatures@ggzfriesland.nl.
De gesprekken vinden plaats op 30 oktober.
 

« Terug naar overzicht Reageren

Meer weten?

Direct hulp nodig?