Senior boekhoudkundig medewerker / financieel administrateur

Geplaatst op: 08-01-2021

De Financiële Administratie maakt onderdeel uit van het Servicebedrijf van GGZ Friesland en verzorgt voor geheel GGZ Friesland de financiële administratie. De afdeling bestaat uit 10 medewerkers.

De visie van de financiële administratie medio 2021
De financiële administratie is zo georganiseerd dat zij aan de vraag van de klant kan voldoen en voert deze op efficiënte wijze en met een hoge kwaliteitsgraad uit. Binnen de processen wordt sterk op versimpeling en standaardisatie van de werkzaamheden gestuurd. De werkzaamheden worden waar mogelijk nog verder geautomatiseerd en gedigitaliseerd. De beschrijving van de administratieve organisatie en de uitvoering van de verschillende processen zijn van een dusdanig niveau dat externe partijen zoals de accountant, zorgverzekeraars en belastingdienst kunnen steunen op de intern beschreven processen en een daar bijbehorend intern, periodiek gecontroleerd, proces.

Door het vertrek van een teamlid zijn wij op zoek naar een enthousiaste senior boekhoudkundig medewerker/financieel administrateur die ons team wil versterken en samen met het team, een bijdrage wil leveren aan de visie van 2021. Voor de financiële administratie zoeken wij op korte termijn een:

Senior boekhoudkundig medewerker / financieel administrateur
32 - 36 uur per week

Functie-informatie:
De kernactiviteiten bestaan uit het verrichten van financiële administratieve en interne controlewerkzaamheden.

  • is belast met het voeren van de boekhouding in de breedste zin van het woord;
  • zorgt voor het opstellen van de enkelvoudige en geconsolideerde jaarrekening van GGZ Friesland;
  • is belast met het opstellen van het jaarrekeningdossier, verricht hierbij tevens reviewwerkzaamheden en draagt zorg voor een adequate audit trail;
  • zorgt voor juiste, volledige en tijdige oplevering van financiële gegevens t.b.v. periodieke managementinformatie en verstrekt dit aan het management, levert informatie aan voor de rapportage bij de maandafsluiting;
  • maakt aansluitingen met andere administraties en analyseert verschillen, bijvoorbeeld tussen de salarisadministratie en de financiële administratie;
  • maakt complexe berekeningen en analyses, signaleert knelpunten en initieert (proces)verbeteringen en vertaalt deze naar werkprocessen voor de financiële administratie;
  • is vakinhoudelijk vraagbaak en draagt kennis over aan medewerkers binnen en buiten de afdeling Financiële Administratie;
  • signaleert knelpunten in het proces en adviseert de teamcoach over verbetervoorstellen;
  • interpreteert financiële wet- en regelgeving en vertaalt dit naar eventuele gevolgen voor de organisatie;
  • coördineren, analyseren, verbeteren en het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van de grootboekadministratie;
  • beheert en bewaakt de activa administratie en voert alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot grootboek en activa administratie uit;
  • bewaakt en controleert de naleving van vastgestelde administratieve procedures en signaleert afwijkingen.


 

 

Wij vragen:

  • je hebt een hbo-opleiding in de bedrijfseconomische richting en je hebt enige jaren relevante werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • je hebt ervaring in het opstellen van complexe jaarrekeningen, ervaring in de zorg is hierbij een pré;
  • je hebt actuele vakkennis op het gebied van bedrijfseconomische en financieel-administratieve processen;
  • je hebt kennis van (werk)processen binnen een grote organisatie, praktische ervaring met het verzorgen van de grootboekadministratie en diverse subadministraties, kennis van actuele fiscale wet- en regelgeving;
  • je bent zelfstandig, accuraat, enthousiast, proactief en je kunt prima binnen een team werken;
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • je hebt een open en klantgerichte instelling en je beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
  • je hebt een uitstekende kennis van Excel en je kunt je de vaardigheden binnen een financieel informatiesysteem snel eigen maken.

Wij bieden:

  • een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar;
  • een uitdagende functie;
  • voldoende mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling;
  • op dit moment werken alle ondersteunende diensten van GGZ Friesland vanuit huis;
  • er zijn ruime secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsproject, laptop/mobiel van de zaak;
  • de functie is nog in ontwikkeling en is voorlopig ingeschaald in FWG 50. Bij vaststelling van de functie zal deze zijn definitieve benaming en inschaling krijgen.
  • Overige arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO-GGZ.

 

Informatie en sollicitatie:
De vacature wordt gelijktijdig in- en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Louwrens Hut, teamcoach Financiële Administratie (via mail op louwrens.hut@ggzfriesland.nl of via telefoon op 06-22579213). Uiterste datum van solliciteren is 21 januari 2021. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 25 en 26 januari 2021.

« Terug naar overzicht Reageren

Meer weten?

Direct hulp nodig?